Jacqueline

Jacqueline van Laar

samenwerkingspartner

coach
systemisch opsteller

co-creator van Nieuwjaarsspeech 2025

 

info@jacquelinevanlaar.nl
06 11 599 630

Jacqueline kijkt samen wat er WEL aanwezig is.
Creatief met structuur.
Met sprankeling en bemoediging.

Mijn levensmissie

Het creëren van een veilige basis zodat mensen zichzelf durven te zijn om weer grip te krijgen op hun situatie.

Achtergrond van Jacqueline van Laar

Creativiteit heb ik nodig als uitlaatklep om voluit te kunnen werken. Ik zoek rust en inspiratie in de natuur. Verder houd ik ervan mensen uit te nodigen voor een lekkere maaltijd, een goed glas wijn om leuke gesprekken te hebben, de verbinding te zoeken en aan te gaan.

Voordat ik ‘Schakel om’ en ‘Jacqueline van Laar Training & coaching’ ben gestart heb ik gewerkt in het hoger onderwijs als docent Communicatie.

Tijdens mijn werk op de hogeschool ben ik behalve docent, ook mentor, procesbegeleider van projecten en coordinator studeren met een functiebeperking geweest. Mooie taken waarbij ik veel geleerd heb van de gesprekken met jonge mensen gedurende hun weg van studeren naar werk. Een weg van successen, struikelen, twijfels en euforie.

In het onderdeel ‘Schakel Om’ heeft mijn coaching en trainingen zich vooral gericht op de student met autisme en hoe aan te sluiten en te verbinden met deze studenten. Een andere manier van kijken heb ik van deze studenten geleerd en uitgaande van wat ‘wel’ aanwezig is, blijkt er veel mogelijk te zijn. Het heeft mijn kijk op de wereld verruimd en mijn wens naar verdraagzaamheid vergroot.

Het werken met mensen geeft mij energie. De vraag waarom mensen doen wat ze doen en hoe ze iets doen, fascineert mij.

Communicatie tussen mensen vind ik ontzettend boeiend. Het gaat niet alleen om communicatie met de ander, maar vooral om communicatie met jezelf.

Echt contact maken met een ander, vraagt inzicht in jezelf en contact maken met je kern.

Ik ben de schakel in het proces wat mensen helpt zich weer te verbinden met zichzelf. En dat helpt bij het ontdekken wie zij zijn, waar hun kracht en talenten liggen en wat zij willen bereiken. En hier een onderdeel van te mogen zijn, doe ik het liefst.